close נרשמת בהצלחה
050-866-3028
050-866-3028
 

לוח אירועים

כיצד עורכים תקשור? הרפייה, נשימה ותרגילי הכנה

כיצד עורכים תקשור ? במאמר זה מסביר דר' ירון זפרן, מתקשר ידוע, סופר ומרצה בינלאומי ומנהל המכללה ללימודים רוחניים, כיצד מתכוננים לתקשור. הוא מציג שיטה לשינוי מצב התודעה דרך הרפיה ונשימות, המאפשרת לתודעה שלנו להגיע למצב המתאים לתקשור, ולעקוף את החלק ההגיוני והאנליטי המפריע בתהליך זה.
 

מדענים החוקרים את המוח, יודעים שתאי המוח מייצרים גלים חשמליים. מבדילים כיום בין  4 מקצבים שונים של פעילות חשמלית במוח, המקבילים למצבי תודעה שונים, ומייצגים אותם באותיות יווניות: מצב העירנות שלנו מאופיין בקצב מהיר של גלי מוח, בין 13-30 גלים בשניה, המכונה מקצב ביתא. המקצב המאפיין ערנות נינוחה, ומתרחש למשל בחלימה, מדיטציה והפנוזה הוא איטי יותר, בין 8-12 גלים בשניה, ומכונה מקצב אלפא. מקצב תיטא הוא איטי עוד יותר , בין 5-7 גלים בשניה, ומאפיין שינה עמוקה יותר, ומקצב דלתא כה איטי עד שהמוח כמעט לא פעיל בכלל. הוא מאופיין ב-4 גלים בשניה ומטה.

לא ניתן לערוך תקשור במצב התודעה הרגיל, זה המכונה ביתא, היות והוא מאופיין ב"רעש" מנטלי רב, המקשה על היכולת לזהות מסרים מתוקשרים. מצב עירנות מאופיין בחשיבה אנליטית רציונלית, המונעת ממידע שמקורו בתת מודע להגיע אל הכרתנו. באופן זה אין למדריכים הרוחניים שלנו אפשרות להעביר אלינו מידע.

על מנת שמידע ממדריכים יגיע אל מודעותנו אנו צריכים לעקוף את החלק האנליטי, אותו ניתן לתאר כ"שומר הסף" של הכרתנו. מצב זה, המקביל למקצב אלפא, מתאפשר כאשר אותו שומר סף מנומנם, כלומר כאשר ההכרה מעורפלת ומידע מתת המודע יכול לצוף ולעלות אל הכרתנו. זה מתרחש באופן טבעי במהלך חלימה, אבל אז אנו מתקשים לעשות במצב זה שימוש, היות ואיננו מודעים מספיק. כדי שנוכל להנות ממצב זה גם בהיותנו מודעים, יש להביא את המיינד למצב בו יהיה נינוח ורגוע בעודנו ערים.

עבודות רוחניות, לפיכך, כרוכות בהבאת המיינד למצב של הרפיה ונינוחות, בו נוכל לעקוף את החשיבה האנליטית, ולהפתח לתכנים עמוקים שמקורם בהדרכה הרוחנית. כדי להביא את המיינד למצב זה, אנחנו משתמשים בהרפיה גופנית. הסיבה לכך היא הקשר שבין גוף ומיינד: כאשר הגוף רפוי גם המיינד נוטה להרגע ולהשתחרר. לכן, הרפיה גופנית היא הדרך לפתוח כל תקשור.

 

הכנות להרפיה גופנית

ראשית יש למצא לעצמנו מקום פרטי, בו לא נוטרד. המקום צריך להיות שקט, בעל טמפרטורה נוחה, ומרווח מספיק כדי להתמקם בנוחיות.

הלבוש לצורך הרפיה צריך להיות נוח: רצוי ללבוש בגדים מחומר טבעי, הלוחצים על הגוף כמה שפחות. אם לבושים בבגדי היום יום -  יש להוריד נעליים, לשחרר חגורה, להתיר את הכפתור העליון במכנס וכדומה, כדי לאפשר לעצמנו נוחות מירבית.

מומלץ להסיר אביזרים כמו שעון, טבעות ותכשיטים ממתכת, היות ומתכות עלולות להפריע לזרימת האנרגיה במהלך התקשור.

יש לנתק מכשירים חשמליים או אחרים שעלולים להפריע, כגון טלפון נייד ושעונים מתקתקים.

ליצירת אוירה מתאימה ניתן להדליק קטורת או להבעיר שמן אתרי במבער שמנים המתאים לכך, להדליק נרות (לאחר שוידאנו שאין בקרבת מקום וילון או פריט דליק אחר), ולשים מוסיקה מרגיעה מתאימה, לפי בחירתכם.

יש לשבת או לשכב לצורך ההרפיה. למרות שנראה ששכיבה היא המצב הטבעי להרפיה, ישנם אנשים שנרדמים בשכיבה, בעיקר אם ההרפיה נעשית לאחר יום עבודה ארוך. אנשים אלה יעשו בחוכמה אם יערכו את ההרפיה שלהם בישיבה, בה יש פחות חשש להרדם.

 

חשיבות הנשימה המחזורית

הנשימה היא החלק הראשון בכל הרפיה, ואין לקצר או לדלג על שלב זה, בשל חשיבותו הרבה. הנשימה מאפשרת לנו למלא את ראותינו בחמצן, ולהרגיע את המיינד באופן הטבעי ביותר: עצם ההתמקדות בנשימה מסיטה את מחשבותינו מכל דבר אחר. לפעמים הנשימה היא כל מה שדרוש בכדי לשנות מצב תודעה מביתא לאלפא!

אני ממליץ על "נשימה מחזורית". כלומר, לשאוף דרך האף בספירה איטית (בלב) מ-1 עד 4. אז להחזיק בנינוחות את האויר בריאות בספירה נוספת מ-1 עד 4. בשלב הבא נושפים את האויר לאט החוצה דרך הפה, בספירה מ-1 עד 4, ולבסוף משאירים את הריאות ריקות מאויר תוך ספירה של 1 עד 4. בזאת תם מחזור נשימה אחד, ומתחיל המחזור הבא בשאיפה הבאה... יש לבצע לפחות 10 מחזורי נשימה מלאים לפני שממשיכים לשלב הבא.

ניתן בהחלט להתאים את הספירה בשלבים השונים של מחזור הנשימה לדרישות הגוף שלכם. לדוגמא, יתכן ואתם זקוקים ליותר זמן לשאיפה או לנשיפה, כך שהספירה בשאיפה ובנשיפה תהיה מ-1 עד 6, או אפילו מ-1 עד 8, בעוד שבשלבי הביניים הספירה תישאר מ-1 עד 4. הדבר החשוב בנשימה המחזורית הוא האחידות של כל מחזור עם זה שלפניו ועם זה שאחריו, ולאו דוקא זהות בין השלבים השונים בתוך אותו מחזור.

 

הרפיה שיטתית של הגוף

יש להתמקד על כפות הרגליים, ולכווץ אותן בחזקה. כאשר הן מכווצות באופן המקסימלי, יש לשחרר אותן בבת אחת.

כעת יש לתת לכפות הרגליים להעשות רפויות ומשוחררות. אתם תרגישו כיצד הן הופכות כבדות יותר ויותר, ויתכן שהן תאבדנה תחושה או שתחושו תחושת נימול הפושטת בהן.

כאשר אתם מרגישים שכפות הרגליים רפויות לחלוטין, דמיינו שתחושת ההרפיה עולה מכפות הרגליים דרך הקרסוליים אל השוקיים.

כאשר השוקיים יעשו משוחררות ורפויות גם הן, המשיכו והעלו את תחושת ההרפיה דרך הברכיים אל הירכיים, ומשם אל האגן.

לאחר שהמחצית התחתונה של הגוף תהיה רפויה לחלוטין, המשיכו ודמיינו כיצד תחושת ההרפיה עולה אל הבטן והגב התחתון, משם אל החזה והגב העליון ומגיעה עד הכתפיים.

מהכתפיים תזרום תחושת ההרפיה אל הזרועות, משם דרך אמות הידיים אל כפות הידיים ועד קצות האצבעות.

החזירו את מודעותכם כעת אל הכתפיים. הרגישו כיצד מהכתפיים עולה תחושת ההרפיה דרך הצוואר אל הפנים, מרפה את הלסתות ושרירי הפנים, ומגיעה על הקודקוד.

בשלב זה, הגוף כולו מצוי בהרפיה מלאה. תנו להרפיה להעמיק על ידי מספר נשימות מחזוריות נוספות. כעת אתם מוכנים לשלב הבא.

במאמר הבא... אלמד אתכם על יצירת הגנות רוחניות ופתיחת העין השלישית, באמצעותה תוכלו להתחיל לתקשר!